نظام مهندسی کشاورزی

اخبار روزانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی

نظام مهندسی کشاورزی

اخبار روزانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی

این وبلاگ به منظور بازنشر اخبار سازمان نظام مهندسی کشاورزی از سایت اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) به عنوان اولین و تنهاترین پایگاه خبری اختصاصی نظام مهندسی ایران طراحی شده است. برای مشاهده متن کامل اخبار به سایت اصلی مراجعه کنید

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درآمد دلاری از مهندسی برق چگونه امکان پذیر است؟

آیا کسب درآمد دلاری و استخدام در خارج از کشور برای شما جذاب و ارزشمند است؟ اگر می خواهید درآمد دلاری از مهندسی برق به دست آورید توصیه ما به شما این است که مطالعه این مطلب را از دست ندهید. اگر شما در مقطع کارشناسی تا دکتری به مطالعه و تحصیل رشته برق در گرایش های گوناگون مشغول بودید اکنون فرصت های زیادی در پیش روی شما قرار دارد تا بتوانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری درآمد دلاری کسب کنید.

امروزه مهندسی برق یکی از سخت ترین رشته ‌های دانشگاهی محسوب می‌ شود. اگر شما نیز در یکی از گرایش ‌های مهندسی برق تحصیل کرده‌اید و یا در حال حاضر دانشجوی مهندسی برق هستید، احتمالا متوجه منظور ما از عبارت سخت ترین رشته ‌های دانشگاهی خواهید شد.

اگرچه در طول تحصیل فرد ممکن است با سختی‌ های زیادی دست و پنجه نرم‌ کند اما خوشبختانه پس از تحصیل و کسب مدرک فرصت ‌های شغلی بسیار زیادی برای فرد ایجاد می ‌شود که می ‌تواند تمام سختی‌ های دوران تحصیل را به راحتی فراموش کند.

به عنوان یک فارغ‌ التحصیل مهندسی برق در ایران شما می‌توانید در موقعیت‌ های مختلفی به استخدامی رشته برق درآیید و یا پروژه‌ های مختلفی را انجام دهید و درآمد کسب کنید یا اقدام به ثبت شرکت کنید. بسیار هم خوب است. اما خبر خوبی که به فارغ التحصیلان مهندسی برق می‌ توانیم بدهیم این است که امروزه فرصت ‌های زیادی برای کسب درآمد دلاری از طریق مهندسی برق وجود دارد.

 

جهت مطالعه امل مقاله «درآمد دلاری از مهندسی برق چگونه امکان پذیر است؟» به سایت مراجعه کنید. 

  • مهتاب سایت
  • ۰
  • ۰

بررسی استخدام مهندسین برق توسط وزارتخانه‌ ها

در این مطلب شما با شرایط استخدام مهندسین برق در وزارتخانه‌های گوناگون آشنا می‌شوید. همان طور که می دانید رشته  مهندسی برق یکی از پرکاربرد ترین رشته ‌های مهندسی محسوب می‌ شود. اگر قصد استخدام شدن در وزارتخانه مد نظرتان را دارید باید خود را با شرایط مورد نظر و تعیین شده هر وزرتخانه وفق دهید. در این مطلب به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی هر وزارتخانه و تمامی گرایش های مهندسی برق می‌ پردازیم تا راهگشای افرادی که در رشته مهندسی برق تحصیل کرده‌ اند باشد.

رشته مهندسی برق یکی از پرکاربرد ترین رشته ‌های مهندسی محسوب می‌ شود که محدوده‌ ی وسیعی از حوزه‌ های کاری را در بر می ‌گیرد. همان طور که می ‌دانید، رشته ‌مهندسی برق در مقطع کارشناسی به چهار گرایش اصلی تقسیم می ‌شود که این گرایش‌ ها عبارتند از: قدرت، الکترونیک، مخابرات و کنترل. با وجود شباهت‌ های بسیاری زیادی که میان این چهار گرایش وجود دارد اما حوزه‌ ی کاری هر یک از آن‌ ها بسیار متفاوت است و به همین دلیل است که رشته‌ مهندسی برق دارای زمینه ‌های کاری بسیار متنوعی است.

 فارغ التحصیلان رشته‌ مهندسی برق در صورتی که علاقمند به استخدام دولتی هستند، می ‌توانند در وزارتخانه‌ های مختلفی بر اساس نوع گرایش رشته‌ ی خود مشغول به فعالیت شوند. در ادامه، وازرتخانه ‌هایی که فارغ التحصیلان هر گرایش رشته‌ ی برق می ‌توانند در آن‌ ها استخدام شوند و شرایط لازم جهت استخدام در این وازرتخانه‌ ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

برای مطالعه مقاله کامل «بررسی استخدام مهندسین برق توسط وزارتخانه‌ ها» کلیک کنید. 

  • مهتاب سایت
  • ۰
  • ۰

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

 

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری در واقع وجه تمایز شرکت های از همدیگر بوده است به کمک این گرید می توان به میزاتن تخصص و توانایی شرکت های ادعا کننده پی برد.  برای این که بتوان رتبه بندی شرکت خود را مشخص کرد بایستی طبق قوانین و آیین نامه های موجود در کشور اقدام نمود شرکت های پیمانکاری برای این که بتوانند در این زمینه فعالیتی را شروع کنند بایستی در ابتدا مجوز اداره کار را دریافت کرده و ادرس دقیق دفتر مرکزی خود را به صورت دقیق اعلام نمایند. در داخل کشور بسیاری از پروژه های دولتی و بزرگ با بستن قرار دادهای کلان به شرکت های پیمانکاری سپرده می شود البته سازمان های دولتی معمولا با آن دست از شرکت های پیمانکاری همکاری می کنند که دارای رتبه بندی خوبی می باشند شرکتی که دارای رتبه نبوده باشد نمی تواند با نهاد های دولتی قرار دادی هم داشته باشد به همین دلیل میزان متقاضی در سطح کشور برای رتبه بندی شرکت های روز به روز در حال افزایش می باشد.

معیار اصلی این شرکت های علاوه بر قیمت پیشنهاد جهت انجام دادن پروژه، میزان توانایی فنی در انجام دادن پروژه نیز از اهمیتخاصی برخوردار است. در این زمینه میزان تجربه کاری نیز موثر بوده است هر چه قدر هزینه قرارداد بیشتر بوده باشد در رتبه بندی شرکت پیمانکاری این قیمت تاثیر گذار خواهد بود.

 

برای مطالعه متن کامل مقاله رتبه بندی شرکت های پیمانکاری کلیک کنید. 

  • مهتاب سایت